Jump to content
a chodźże na pole

Co do jedzenia w trasę.

Recommended Posts

Jak wyglądają wasze posiłki w dniu długich wędrówek? Czym się żywicie na trasie? Co pijecie? 

My np. wstając o 4 i wyjeżdżając na szlak nie za bardzo jesteśmy zainteresowani jedzeniem śniadania. Dopiero tak po pół godziny na szlaku chwytamy się za drożdżówkę albo przygotowaną kanapkę. 

Zazwyczaj na taką 6-8 godzinną wędrówkę wystarczają nam na osobę - 2 drożdżówki, dwie bułki, pół czekolady, litr czegoś ciepłego w termosie i 1,5l wody. Często nie zjadamy aż tyle ale wato być przygotowanym. Po powrocie jakiś pożądny obiad, najczęściej już bez kolacji? 

A jak jest u was?

  • Like ! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śniadanie podobnie jak u Ciebie, jak się człowiek trochę "rozrusza". Do tego w plecaku jakaś mała paczka kabanosów, gorzka czekolada, mieszanka studencka. Do tego dużo pije - na trasie 12-14h schodzi tak z 5-6L picia (uzupełniam wodę w schroniskach). Do tego unikam samej wody, jak i komercyjnych izotoników. Sam komponuje "mieszankę", którą rozpuszczam w wodzie 🙂  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rano banany i jakiś mus, bo to jedyne co wchodzi tak wcześnie. Widzę, że nie tylko ja mam z tym problem 😄 

A w trasę zawsze woda, słodkie coś i liof. Tak, nawet na krótkie wycieczki biorę liofa, nie ma to jak porządny ciepły posiłek na szczycie 🙂 A mały palnik z kartuszem to nie jakiś ciężar, a ile radości 🙂 A po obiedzie budyń ahhh #budyńwgórach 😋

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na śniadanie jakiś mus owocowy i baton zbożowy. Na drugie śniadanie jakąś kanapeczka (o ile bułkę lub chleb jeszcze mam ze sobą) z jakimś warzywem. Batony jako przekąska. Zazwyczaj termos z herbata do śniadania. Wodę filtruje na bieżąco lub zabieram mały zapas (jakąś kałuża zawsze sie znajdzie).

W schronisku zamiast budyniu wolę #bourbon w górach  😜

IMAG0005.jpg

Edited by Mikołaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, ImWyżejTymLepiej napisał:

Bułka z kotletem! 😄

To jest to! Ostatnio testowałem. Do tego buritto (masa z masą i energia na pół dnia, poza tym wchodzi nawet rano - nie jest suche :)), kawa/herbata w termosie + orzeszki. Za słodyczami nie przepadam, ale czekoladę zawsze mam w plecaku. Dodatkowo jakaś bułka + mięsiwo lub kabanosy. Zdarzało mi się brać parówki i zalewać wrzątkiem w schronisku na kolację. Kuskus jest świetna sprawa - zalewasz wrzątek i masz sporo kaszy. Do tego co tylko chcesz - sos z torebki, gotowy kurczak, beef jerky :D 

  • Like ! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, patrykbala.89 napisał:

Zdradzę Wam swoją tajemnicę:

 

i mogę zdobywać wszystkie szczyty.

Rozumiem Cię doskonale :)) Chociaż nie jem tego regularnie na trasach, to ostatnio naszło mnie, że na Kozim Wierchu muszę zjeść turystyczną, i jak pomyślałem, tak uczyniłem! 

2019-08-09.09.15.15.jpg

2019-08-09.09.10.32.JPG

  • Like ! 4
  • Wow 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wspomnień (poligonowych) czar 🙂 popularna "S-ka". Jedząc to w wojsku jako turysta bym się nie zdecydował. W każdym zestawie masz dodatki typu sól, chusteczka, łyżka, słomka, papier toaletowy. Niepotrzebnie to dublować. Sam zestaw sporo waży, a są lepsze liofilizaty w smaku. Na plus podgrzewacz chemiczny. Według mnie lepiej kupić wszystko osobno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się niestety zmuszam do śniadania o 4 rano, inaczej nie miałabym chyba siły dojść na busa 😉 W trasie jem głównie czekoladę, banany(zapychają na długo), ostatnio odkryłam, że świetnie na górskie wycieczki sprawdza się chałwa. Jak już muszę coś słonego to kabanosy. No i jak jest trasa ze schroniskiem to obowiązkowo szarlotka. Jakieś chleby/bułki wybitnie mi w górach nie wchodzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli na początku naszej trasy mamy do dyspozycji wrzątek (jest dostępny w schronisku bez kuchni/kuchnia już jest otwarta/mamy swój palnik) to na śniadanie bardzo mi podchodzi moja własna mieszanka z płatków owsianych, rodzynek, suszonej żurawiny, orzechów, wiórki kokosowe, suszone morele i Bóg jeden wie co jeszcze! Często dodaję kawałek batona, czekolady, miodu itp. Jest to o tyle elastyczne, że do płatków owsianych każdy może dosypać to co komu najbardziej podchodzi 🙂

Na trasie raczej nie jem za dużo (więcej piję), ale jakaś konserwa, czy batony/czekolada zawsze jest w plecaku. Zdarzało mi się brać bochenek chleba, smarowidło i pomidory, ale ostatnio od tego odszedłem. 

Zwykle wyrypkę kończę w schronisku, więc obiad/kolacja/obiadokolacja obowiązkowo w schronie, a do tego bardzo często deser (najczęściej w postaci szarlotki 😄)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekolada z orzechami (z okienkiem ;)) plus herbata w termosie. Banany, kanapki, ewentualnie drożdżówki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Chociaż w domu nie zjadłabym tego to w góry zabieram konserwę. Może nie jest super smacznie ale siła po tym jest! Zawsze biorę też pojemniczek z jakimś warzywem{najczęściej pomidorki koktajlowe} bo muszę mieć coś mokrego do przegryzienia no i coś słodkiego np. czekolada z orzechami albo batoniki "Pawełek"-moje ulubione. Oczywiście termos z herbatą i butelkę wody. Fajnie też zjeść jakiegoś owoca ale wiadomo- z błonnikiem w górach lepiej nie przesadzać 😉😉 dlatego może być sok owocowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do picia 2-3l wody (a raczej izotonika) i litr ciepłej herbaty z cukrem 🙂

Do jedzenia kanapki, banany, jabłka, żelki, orzeszki w karmelu, kabanosy, kiełbasa, drożdżówki, czekolada, batony, krakersy 🙂 Co z tych wszystkich rzeczy to zależy od długości wycieczki i od pojemności plecaka 😉 Na długie wyrypy biorę wszystko co się da 😂

  • Like ! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do picia herbata w termosie oraz butelka wody. A do jedzenia to kanapka najczęściej z konserwy turystycznej, ale do czasu bo 3 dnia mam już dość konserw. Czekolada z orzechami, jakiś baton, banany. W schronisku jakaś ciepła zupa 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śniadanie, najchętniej musli (powoli i długo zasila organizm), banan, kakao. 

W trasę same węglowodany będące paliwem - banan, czekolada, sportowe żele energetyczne. 

Do picia woda lub woda z izotonikiem plus cola (nie zero, ta z cukrem). Najlepiej w bukłaku (pojemność oraz to, że przylega do ciała / stabilność). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie płyny, duuużo płynów to podstawa - woda + izotonik (wymiennie z wodą + herbatka w termosie, gdy słabsza pogoda) 2-3 litry. Do tego bułki, batony zbożowe, drożdżówka/rogalik, banany. Generalnie im więcej tym lepiej, często mi zostaje jedzonko, ale wolę znieść ze sobą na dół, niż żeby zabrakło na górze 😉😂. Podobno kabanosy to taki must have w plecaku, następnym razem na pewno wypróbuję 😃.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielismy ze sobą tydzień temu pokaźny set batonów ale nie muesli tylko takich o wyższej kaloryczności. Kupiłam Baton Warszawski (spróbujcie wytrawnej wersji !), Dobra Kaloria, Raw Energy, jakieś orzechowe też i sezamki i jakies batony od Lewandowskiej - tylko te większe, małe to około 150 kcal wiec za mało trochę. Plus kilka Lyofood i coś od Voyager. Chłopaki z liofów byli zadowoleni.  Ja się nie wypowiadam bo żołądek odmówił mi posłuszenstwa i żałowalam ze nie mialam ze sobą bananów po prostu.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie obowiązkowym nośnikiem energii jest chałwa - jest tłuszcz, jest trochę białka, są węglowodany - jeszcze butelka zupy chmielowej w dłoń i można ruszać pod górę 😉

  • Like ! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Tatromen said:

Jakby komuś brakło jedzenia to nad Mokiem zostawiłem kanapkę !!!! 😂Smacznego !!!! 😉😉

GOPR4390.JPG

Ale czym to kroić? Czekanem z tytanu? A zamiast zębów to pewnie konieczne i raki z tytanu!

Edited by Rupicapra rupicapra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...