Jump to content

Które buty lepsze?? Scarpa czy Salewa


Recommended Posts

10 minut temu, Matii napisał:

Cześć 

Chcialem prosić o poradę dotyczącą butów, które będą lepsze w Tatry. 

Salewa MTM GTX  czy Scarpa ZG Trek GTX 

 

Wybierz wygodniejsze (lepiej pasujące do nogi) resztą sie nie przejmuj......... (ja bym wybrał Scarpy bo sie nie zawiodłem jeszcze).

Ale bez względu na to co wybierzesz nie spodziewaj sie cudów.. 😉

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Matii napisał:

Cześć 

Chcialem prosić o poradę dotyczącą butów, które będą lepsze w Tatry. 

Salewa MTM GTX  czy Scarpa ZG Trek GTX 

 

Oba ok. Kieruj się swoją wygodą. 

Link to post
Share on other sites

 Zdecydowanie Scarpa. Są o niebo wygodniejsze i - jak słusznie zauważył @Q'bot- mają lepszą podeszwę, bardziej przyczepną. Salewa ma niezły marketing, ale od kilku lat nie idzie on, niestety, w parze z jakością. Choć przyznaję, że buty Salewy ładne są. I pewnie dlatego takie popularne na szlakach 🙂

Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi (podpowiedzi) 🙂

A tak z ciekawość zapytam jakie buty trzeba by było kupić żeby "cudy" były? Ma ktoś jakieś swoje naj? 

Mam na myśli treking po Tatrach w sezonie letnim. 

Link to post
Share on other sites

Czesc Matii,

Polecam firme ktora jest specjalista w butach. SCARPA to znaczy buty. 

Ja latem uzywam SCARPA Ribelle Tech. Swietne obuwie zprojektowane do wielu zadan. Trekking - wspinaczka - Raki polaltomatyczne.

Super na wiosna - lato - jesien. Zreszta cala rodzina Ribelle polecam.

 

Mariusz

  • Like ! 1
Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Matii napisał:

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi (podpowiedzi) 🙂

A tak z ciekawość zapytam jakie buty trzeba by było kupić żeby "cudy" były? Ma ktoś jakieś swoje naj? 

Mam na myśli treking po Tatrach w sezonie letnim. 

W tej kwestii  liczę na Ciebie,  że uda Ci się wybrać  najlepsze buty na świecie i nas wszystkich do nich przekonasz 🙂

Spotkałam niedawno na Małej Babiej turystę  w klapkach.  Myślałam,  że to żart,  że przyniósł w plecaku i będzie sobie zdjęcia  robił jak inni że szpilkami.  Ale nie. Patrzyłam za nim  jak sobie poradzi gdy będzie schodził  a on śmigał po kamieniach jakby miał na nogach najwygodniejsze buty na świecie.  I myślę, że w swoim przekonaniu takie właśnie mial.  🙂

 

 

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, wjesna napisał:

Spotkałam niedawno na Małej Babiej turystę  w klapkach🙂

Ja spotkałam na Magistrali w okolicach Batyżowieckiego Stawu pana z butami na szyi. Myślałam że będzie moczył nogi w wodzie ale on poszedł (boso) dalej. Może fan Zakopowera 🤔 ?

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Matii said:

A tak z ciekawość zapytam jakie buty trzeba by było kupić żeby "cudy" były? Ma ktoś jakieś swoje naj? 

Hoka One One Sky Kaha ;]

Gdy je ubierzesz, to będzie unoszenie się nad granią Tatr, a nie zwykły trekking 😎

  • Like ! 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, wjesna napisał:

Spotkałam niedawno na Małej Babiej turystę  w klapkach

Zejście z Wołowca, parę lat temu - wyprzedził mnie gość w "kapciach trekkingowych".

Ale za czas jakiś  spotkałem go już poniżej przełęczy, gdyż wpadł w poślizg i przywalił dużym palcem w jakiś kamień. Chyba bolało, ale nie pytałem, nie był sam, pomocy nie wzywał. 

Czyli da się i w kapciach, ale trzeba uważać przy zejściu 🙃

 

 

IMG_5895.JPG

  • Like ! 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Q'bot napisał:

Hoka One One Sky Kaha ;]

Gdy je ubierzesz, to będzie unoszenie się nad granią Tatr, a nie zwykły trekking 😎

To może i ja kupię 🙂

@Jędrekniezle zdjęcie  do galerii osobliwości. 

@ZośkaZosiu, może go obtarly i dwojga  złego  wolał boso?  Albo chciał być jak Cejrowski 🙂

  • Like ! 1
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, wjesna napisał:

To może i ja kupię 🙂

@Jędrekniezle zdjęcie  do galerii osobliwości. 

@ZośkaZosiu, może go obtarly i dwojga  złego  wolał boso?  Albo chciał być jak Cejrowski 🙂

Potwierdzam: jeśli chodzi o wygodę, to Hoki wymiatają 🙂 Żeby zobrazować; wyobraźcie sobie chodzenie po piankach marshmallow 😜 

Link to post
Share on other sites

A ja powiem Wam że lepszych butów od moich wysłużonych Salew(ów ???) jeszcze nie znalazłam. Mam już nowe ale starych nie wyrzucam bo jeszcze w Beskidy czy Sudety mogą być a są tak wygodne że po całym dniu chodzenia nie mam zmęczonych stóp. 

Myślę że jak się znajdzie odpowiednią markę trekkingów to warto się jej trzymać. 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Zośka said:

Myślę że jak się znajdzie odpowiednią markę trekkingów to warto się jej trzymać. 

Ja mam zupełnie odwrotną opinię - gdy znajdzie się odpowiednią markę trekkingów, to warto szukać lepszej ^^

A już na pewno warto mieć pogląd na rynek, co konkurencja wypuszcza i czy przypadkiem nie dodaje +10% do prędkości na zakrętach

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Q'bot napisał:

Ja mam zupełnie odwrotną opinię - gdy znajdzie się odpowiednią markę trekkingów, to warto szukać lepszej ^^

Podobno lepsze jest wrogiem dobrego😉

Ja tam jak się do czegoś przekonam to nie lubię zmian. Ta sama (fajna) praca, ten sam (fajny)mąż, ta sama (fajna) marka samochodów itd....😂

 

Edited by Zośka
  • Like ! 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Zośka napisał:

Niekoniecznie😉. To może być Twój etat😂

Co by nie powiedzieć ..jestem fajny, inteligentny, super mądry i w ogóle ...skromny jeszcze nieprzeciętnie...

  • Haha 3
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Lexi napisał:

jestem fajny, inteligentny, super mądry i w ogóle ...skromny jeszcze nieprzeciętnie...

No to się nadasz👍. Jeszcze tylko znajdź super wygodne buty w góry i będziesz najlepszą partią w kosmosie i okolicach😉

 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Zośka said:

Ja tam jak się do czegoś przekonam to nie lubię zmian. Ta sama (fajna) praca, ten sam (fajny)mąż, ta sama (fajna) marka samochodów itd....😂

Mawiają, iź kto się nie rozwija, ten się cofa ;]

Jednak pozostanę przy swoim gonieniu królika, a nie próbie łapania go.

Link to post
Share on other sites
Dnia 24.08.2022 o 18:17, Mnich Moderator napisał:

Potwierdzam: jeśli chodzi o wygodę, to Hoki wymiatają 🙂 

Ja mam Hoka Speedgoat 4, co prawda do kostki, ale muszę przyznać, że wygodniejszych butów nie miałem. Amortyzacja mega. czasem faktycznie czuję, jakbym płynął po skałach 🙂 Przyczepność też bardzo w porządku. Biegam w nich po asfalcie, chodzę po górach, i niżej i dużo wyżej, także w zimie zakładam na nie raczki, nogi się nie męczą w żadnych warunkach. A moje nogi są dość wymagające bo nie do końca normalne, takie trochę krzywe 😛 

Mam jeszcze Salewa Wildfire, też niskie (jakoś tych wysokich nie uznaję), może i spoko, ale trochę za twarde, chociaż nie zrobiłem w nich nie wiadomo ile km, dam im jeszcze szansę, chociaż ciężko z tą Hoką się rozstać 🙂 

  • Like ! 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...