Skocz do zawartości

Pomoc w zaplanowaniu szlaków w słowackich Tatrach wysokich

pander

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, planuję wypad w Tatry słowackie wysokie w 2 połowie maja. Planuję ok 4 dni chodzenia. Nie mam doświadczenia w planowaniu tras górskich, ale na pewno interesują mnie trasy nie za długie (ze względu na kręgosłup, najlepiej do 5h, choć jeden dzień może być dłuższa), ale za to wymagające - z łańcuchami, drabinkami, półkami.

Gdzie polecacie wziąć nocleg i jakie trasy wybrać? Na tyle na ile udało mi się rozeznać w temacie, to fajnym miejscem jest ponoć Sterbskie Pleso. Stamtąd można pojechać (samochodem?) do Starego Smokovca i stąd kolejką linową do Hrebionki. Z Hrebionki zaczynam trasę i zatrzymuję się w Zbójnickiej Chacie na nocleg. Następnego dnia ruszam na Czerwoną Ławę, potem Teryho Chata i kończę w Hrebienoki.

Co myślicie o takiej trasie? Coś byście zmodyfikowali? Czekam też na wasze propozycje 😉
Myślałem też nad Rohatką i/lub Polskim Grzebieniem.

• Haha 1

10 godzin temu, pander napisał(a):

Cześć, planuję wypad w Tatry słowackie wysokie w 2 połowie maja

No to masz problem. Ale zawsze możesz popatrzeć z dołu, też pięknie - i bez ryzyka. 

Albo przeniesiesz plany na czerwiec. 

Edytowane przez Jędrek
  • Lubię to ! 1

10 godzin temu, pander napisał(a):

Gdzie polecacie wziąć nocleg i jakie trasy wybrać? Na tyle na ile udało mi się rozeznać w temacie, to fajnym miejscem jest ponoć Sterbskie Pleso. Stamtąd można pojechać (samochodem?) do Starego Smokovca i stąd kolejką linową do Hrebionki. Z Hrebionki zaczynam trasę i zatrzymuję się w Zbójnickiej Chacie na nocleg. Następnego dnia ruszam na Czerwoną Ławę, potem Teryho Chata i kończę w Hrebienoki.

Zarówno Štrbské Pleso jak i Smokovec to miejsca zawalone stertami człowieków, raczej bym odradzał...

Czerwona Ławka szału nie robi, na przełęczy parę chwil się porozglądasz i tyle. 

Jeśli ma być krótko acz treściwie, to możesz rozważyć np. znad Zielonego Stawu Baranią przełęcz.