Jump to content

Recommended Posts

Cześć. Tak sobie pomyślałam, żeby zrobić tutaj wątek o meteorologii. Czyli przewidywanie pogody, na podstawie rodzajów chmur, obserwacji zjawisk przyrodniczych. Od 20 paru lat żegluję, i zawsze mi to pomagało. W górach też parę razy uratowało mi to 4 litery. Co wy na to??? W załączeniu zdjęcie z doliny Małej Łąki. 

Z górskim pozdrowieniem. Marta. 

IMG_20190710_154924.jpg

• Like ! 4
  • Thanks 2
  • Replies 205
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I moja ulubiona chmurka, chociaż zwiastuje zmianę pogody na gorszą, Cirrus. Wygląda jak mazniecia pędzlem po niebie. Jeżeli je zaobserwujemy to za jeden, max dwa dni nadejdzie front.  I przysłowi

Jest to ciekawy temat, ale chyba w górach to trzeba być przygotowanym na każdą pogodę. Nie znam się na chmurach za dobrze, zwłaszcza na ich nazwach ale jak widzę jak  zbliża takie ciemne monstrum jak

A tu klasyczny przykład czerwonego zachodu słońca. Taki zachód zwiastuje deszcz i zmianę pogody na gorszą.  Jedno z moich ulubionych zdjęć. ?  

Posted Images

Cumulonimbus, czyli chmura burzowa nad Tatrami. Jak widzicie jest to chmura wysoka, płaska u podstawy. Chmury burzowe tworzą się najczęściej popołudniami, po gorącym dniu. Ta utworzyła się koło godziny 15.00. 

I taka moja obserwacja, z rejsów. Jeżeli słońce bardzo praży, to jest to znak że będzie padać. 

IMG_20190713_122144.jpg

• Like ! 4

I moja ulubiona chmurka, chociaż zwiastuje zmianę pogody na gorszą, Cirrus. Wygląda jak mazniecia pędzlem po niebie. Jeżeli je zaobserwujemy to za jeden, max dwa dni nadejdzie front. 

I przysłowie ludowe : cirrus na niebie, pogoda się zj.. Epsuje. ?

images.jpeg

• Like ! 7
  • Thanks 3
  • Haha 2