Jump to content
Marta

Meteorologia.

Recommended Posts

Cześć. Tak sobie pomyślałam, żeby zrobić tutaj wątek o meteorologii. Czyli przewidywanie pogody, na podstawie rodzajów chmur, obserwacji zjawisk przyrodniczych. Od 20 paru lat żegluję, i zawsze mi to pomagało. W górach też parę razy uratowało mi to 4 litery. Co wy na to??? W załączeniu zdjęcie z doliny Małej Łąki. 

Z górskim pozdrowieniem. Marta. 

IMG_20190710_154924.jpg

• Like ! 5
  • Thanks 2

Cumulonimbus, czyli chmura burzowa nad Tatrami. Jak widzicie jest to chmura wysoka, płaska u podstawy. Chmury burzowe tworzą się najczęściej popołudniami, po gorącym dniu. Ta utworzyła się koło godziny 15.00. 

I taka moja obserwacja, z rejsów. Jeżeli słońce bardzo praży, to jest to znak że będzie padać. 

IMG_20190713_122144.jpg

• Like ! 4

Jest to ciekawy temat, ale chyba w górach to trzeba być przygotowanym na każdą pogodę. Nie znam się na chmurach za dobrze, zwłaszcza na ich nazwach ale jak widzę jak  zbliża takie ciemne monstrum jak na zdjęciu wyżej to uciekam. 😲 

Ale i tak nic tak dobrze nie przewidzi pogody jak kamień w Wąchocku .

1744931246_kamine.thumb.jpg.0ac5aeb0dfc477769039c534ebfeb280.jpg

• Like ! 1
  • Haha 8

Na zaglach też trzeba, ale warto rozpoznawać chmurki, i wiedzieć co oznacza czerwony zachód słońca, lub halo. 

W górach czy na wodzie warto wiedzieć 😊 a robią wersję przenośną kamienia z Wąchocka??? 😋

• Like ! 1

I moja ulubiona chmurka, chociaż zwiastuje zmianę pogody na gorszą, Cirrus. Wygląda jak mazniecia pędzlem po niebie. Jeżeli je zaobserwujemy to za jeden, max dwa dni nadejdzie front. 

I przysłowie ludowe : cirrus na niebie, pogoda się zj.. Epsuje. 😂

images.jpeg

• Like ! 7
  • Thanks 3
  • Haha 1

Też zarzuce jakąś swoją fotką 🙂