Skocz do zawartości

Czerwone wierchy - pierwsza wycieczka w Tatrach


marcel089

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Planuję na sobotę wyjazd w Tatry. Będzie to moja pierwsza wycieczka po tych górach. Zaplanowałem sobie trasę przez Czerwone Wierchy jak poniżej. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jaki może być rzeczywisty czas przejścia w porównaniu do tego szacowanego przez aplikację. Pytam, ponieważ nie mam doświadczenia w chodzeniu po górach. Mówimy o wysportowanej osobie w wieku 32 lat z dobrą kondycją.

 

obraz.thumb.png.e83f08c608023b4417114e39a1598269.png

  • Lubię to ! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcel089 napisał:

nie mam doświadczenia w chodzeniu po górach.

Nie masz doświadczenia , więc załóż sobie margines bezpieczeństwa , z moich doświadczeń wynika że ta witryna dość realnie podaje czasy , ale to tylko sam czas marszu , dorzuć jeszcze 1,5 lub 2 h na podziwianie ,popasy i odpoczynki.Jeśli to zrobisz zauważysz , że ocierasz się o zmierzch tak więc się na to przygotuj/spadek temperatury , światło/ .Moi przedpiścy to wymiatacze? ,ja piszę z pozycji starzejącego się amatora.A tak w ogóle to jestem zwolennikiem stopniowego zdobywania górskich doświadczeń i na pierwszy raz w Tatrach takiej  trasy bym nie wybrał.

  • Lubię to ! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fibi oczywiście, że liczyłem sam marsz ale nie biegiem ?? Nie wiem jak dlugie przerwy w miejscach widokowych i na samych szczytach @marcel089będzie robił ( myślę, że sam jeszcze tego nie wie ? ) bo to już sprawa trochę bardziej indywidualna. Całkiem sporo jest ludzi, którzy szybciej chodzą po to wlaśnie żeby później mieć wiecej czasu na podziwianie widoków ☺ Oczywiscie w przpadku tej trasy należy doliczyć ok. 2- 2,5h na odpoczynek i właśnie podziwianie widoków ? 

Edytowane przez Krzysiek Zd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Luk_ napisał: