Jump to content
Sign in to follow this  
sunix

Skurcze mięśni po wysiłku

Recommended Posts

Czołem ! 🙂

Pytanie do doświadczonych górołazów. Po górach chodzę mniej lub bardziej intensywnie od kilku lat. Wydaje mi się, że jakąś tam kondycję udało mi się wypracować gdzie np. 30km w jeden dzień i 1,5km przewyższeń z ciężkim plecakiem jest w zasięgu moich możliwości.  Również po pracy staram się aktywnie spędzać czas. 

Byłem ostatnio na Przełęczy pod Chłopkiem z Palenicy, całą trasę zrobiłem w 10h. Po powrocie do domu doznałem kilku mocniejszych skurczy mięśni co odczuwałem przez kolejne kilka dni. 

Pierwszy raz przydarzyła mi się taka sytuacja,  nigdy wcześniej do tej pory nie miałem tak mocnych skurczy. Pytanie co może być tego przyczyną ? Brak magnezu ? 

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, jedną z przyczyn mógł być brak magnezu, drugą długi wysiłek i przez to przykurczone mięśnie, o innych przyczynach trzeba by zapytać lekarza 🙂

Jeśli chodzisz po górach, to polecam z wody zrobić izotonik i wrzucić parę tabletek z magnezem. Niby się przekracza dzienną dawkę spożycia, ale pamiętajmy, że wysiłek jest długi, a jego nadmiar wydalany jest z moczem. Nie zapominaj też o zbilansowanej diecie! 😉

Też miałem skurcze, których skutki odczuwałem przez parę godzin, ale nigdy by przez kilka dni. Może jakoś przed wyprawą doprowadziłeś do utraty tego pierwiastka, np. poprzez picie alkoholu? 

Na Twoim miejscu spróbowałbym suplementacji magnezem, ale jeśli by się to powtarzało bądź chcesz mieć pewność, że wszystko ok to skontaktowałbym się z lekarzem 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałam ten sam problem dopóki nie zaczęłam pić wody.  Od paru lat piję Muszynianke w dużych ilościach,  na szlak też biorę butelki tej wody i problem się skończył (nawet tak jak kiedyś powieka mi nie drży :D). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, zainwestuję w magnez a jeżeli chodzi o izotonik to przyznaję, że na tą konkretną wyprawę zapomniałem zapakować do plecaka bidon z płynem.  🙂 zwłaszcza że w górach zawitała a kolejna wędrówka za kilka dni.  

  • Like ! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, sunix napisał:

Dzięki za odpowiedź, zainwestuję w magnez a jeżeli chodzi o izotonik to przyznaję, że na tą konkretną wyprawę zapomniałem zapakować do plecaka bidon z płynem.  🙂 zwłaszcza że w górach zawitała a kolejna wędrówka za kilka dni.  

Jeśli chcesz suplementować magnez to wybierz naturalny związek magnezu bo tylko taki dobrze się wchłania i jest łatwo przyswajalny. Wiem coś o tym bo przez trzy lata miałam problem z niedoborami magnezu a przez to problemy z sercem. Dopiero dobry kardiolog dobrał mi odpowiedni suplement i odpowiednią dawkę!!!

  • Like ! 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzupełnianie elektrolitów w trakcie i po wyprawie uważam za podstawę 🙂 w plecaku gorzka czekolada, sok pomidorowy woda z dodatkiem soli:) magnez świetnie wchłania się przez skórę przewód pokarmowy ma ograniczoną wchłanialność ,a więc kąpiele w soli magnezowej czy moczenie stóp w takim roztworze bardzo pomagają;)

 

  • Like ! 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 9.09.2019 o 20:02, Agnieszka GP napisał:

Jeśli chcesz suplementować magnez to wybierz naturalny związek magnezu bo tylko taki dobrze się wchłania i jest łatwo przyswajalny. 

@Agnieszka GP Aga, masz jakąś konkretną, sprawdzoną propozycje?

  • Like ! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...