Skocz do zawartości

Pierwszy wyjazd zimowy w Tatry

mr_mario

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Do tej pory bywałem kilka razy w cieplejsze miesiące w Polskich tatrach i udało mi się zdobyć  rysy, kozi wierch,  giewont, zadni granat. Chciałbym po raz pierwszy pojechać zimą. Potrzebny sprzęt mam raczki, raki, czekan itp. nie mam zamiaru wchodzić w tatry wysokie, max to giewont, dolina pięciu stawów, Grześ, Rakoń coś w tym stylu. Jaki miesiąc według was jest najlepszy styczeń/ luty/ marzec ?.  Zależy mi na zimowym klimacie w tatrach i samym Zakopanym dlatego rozważam styczeń, ale boję się że ze względu na krótki dzień mogę nie zdążyć wejść na dolinę 5 stawów przed zmrokiem. Jestem zależny od busów z Zakopanego więc najwcześniej będę po 8 na szlak. W listopadzie gdzie długość dnia podobna udało mi się do 16:30 wejść i zejść z koziego wierchu ale zimą warunki są cięższe i nie mam doświadczenia w zimowym chodzeniu po górach. Co doradzicie, lepiej jednak przełożyć wyjazd na koniec lutego gdzie dzień jest dłuższy ?

Edytowane przez mr_mario

Witaj 

tak po kolei 

17 minut temu, mr_mario napisał(a):

Chciałbym po raz pierwszy pojechać zimą. Potrzebny sprzęt mam raczki, raki, czekan

jak rozumiem umiesz posługiwać się rakami i czekanem , rozróżniasz rodzaje śniegu  itd.Samo posiadanie sprzętu to mało trzeba nauczyć się nim posługiwać, pewna wiedza teoretyczna też jest potrzebna. Istnieją kursy turystyki zimowej , tam dość sprawnie uczą podstaw.

jestem zwolennikiem stopniowego wchodzenia w zimowe góry , to jest zupełnie coś innego niż w miesiącach ciepłych , trzeba choćby opracować swój własny sposób ubierania się. Na początek odpuściłbym Giewont i Piątkę a pochodził po reglu , tak trochę wyżej , a wyjazd zakończył bym Grzesiem .

23 minuty temu, mr_mario napisał(a):

Zależy mi na zimowym klimacie w tatrach i samym Zakopanym dlatego rozważam styczeń,